Pengikut

Rabu, 27 April 2011

~sedetik BersAma seriBu kenaNgan~



Tanggal 16 April 2011, Pembimbing Rakan Siswa IPG Kampus Bahasa Melayu  telah mengadakan satu bengkel yang dinamakan Bengkel Pemantapan Ilmu.Bengkel bermula dengan aktiviti "ice breaking" yang dikendalikan oleh beberapa orang ahli PRS.
Ice Breaking



Kemudian, bengkel diteruskan dengan sesi yang dikendalikan oleh kaunselor pelatih iaitu  En. Zamri dan En. Nazri. mereka telah berkongsi ilmu berkaitan "Pemimpin Berkualiti"
Sesi "Pemimpin Berkualiti"

Setelah tamat bengkel, paa peserta diberi masa untuk menguruskan diri dan seterusnya bersama-sama menjalani aktiviti "Team Building" dimana setiap peserta perlu melibatkan diri mereka dalam persiapan majlis " Sedetik Bersama Seribu Kenangan"iaitu majlis sempena meraikan kedua-dua kaunselor pelatih yang telah tamat menjalankan latihan professional mereka di IPG KBM. . Kesemua peserta telah bersama-sama menyumbangkan tenaga serta idea-idea bagi menyelesaikan tugasan masing-masing. Terdapat beberapa kumpulan yang telah ditugaskan dengan tugasan masing-masing seperti membakar ayam, persiapan tempat serta persiapan-persiapan lain.
BBQ 

persiapan tempat

Pada sebelah malam, majlis bermula di Dewan Pak Sako dengan bacaan Ikrar PRS. Kemudian, majlis diteruskan dengan tayangan multimedia yang telah disediakan oleh ahli-ahli PRS sendiri. Majlis kemudianya diteruskan dengan ucapan daripada tetamu yang dirai. Majlis ini telah dirasmikan oleh Pn Aisyah selaku Ketua Unit Kaunseling.
Bacaan Ikrar PRS

Pelancaran Blog PRS IPG KBM oleh ketua unit kaunseling, Puan Aisyah


 Jamuan makan malam seterusnya diadakan di dewan terbuka berhampiran Dewan Pak Sako. Selesai acara jamuan makan, diadakan pula majlis penyampaian cenderamata kepada tetamu yang diraikan. 


Jamuan makan


Bengkel Pemantapan Ilmu kemudianya berakhir dan sekali lagi peserta-peseta berganding bahu membersihkan kawasan dewan.

walaupun terdapat beberapa perkara yang masih belum sempurna, namun bengkel ini berjalan lancar atas usaha sama semua peserta. 

Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Kami PRS baru belajar,
Salah dan silap harap betulkan.

PEMBIMBING RAKAN SISWA IPG KBM



Tiada ulasan:

Catat Ulasan